hyrrä-asiointipalvelun käyttöön tarvitaan katso -tunniste
Jotta tukien hakemisessa voi käyttää sähköistä Hyrrä-palvelua, täytyy hakijaorganisaatiolla olla Katso -tunniste. Katso-tunnistetta käytetään yleisesti yritysten, yhteisöjen ja julkishallinnon organisaatioiden sähköisessä asioinnissa. Katso-tunnus yhdistää toisiinsa henkilön, organisaation ja henkilön oikeuden edustaa organisaatiota.
Ensimmäinen Katso-tunniste haetaan organisaation Katso-pääkäyttäjälle, jolla on yhdistyksen yhdistysrekisteriotteen tai yrityksen kaupparekisteriotteen mukainen nimenkirjoitusoikeus. Jotta Hyrrää voi käyttää, on Katso-palvelussa määritettävä Hyrrän asiointirooli: Se tapahtuu KATSO-HALLINTA sivulla (edellyttää kirjautumista Katso-palveluun) vasemman palkin kohdasta ASIOINTIPALVELU. Palveluntarjoajaksi valitaan MAVI ja painetaan hae-painiketta, rooliksi valitaan Hyrrä asiointirooli. Jos hakemuksen Hyrrään tekee joku muu kuin pääkäyttäjä, tulee pääkäyttäjän määritellä hänelle oma Hyrrä-asiointirooli.
Hyrrän asiointiroolin määrittämisen jälkeen Hyrrä-palveluun kirjaudutaan henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Tarkemmat ohjeet löydät tästä: Katso-palvelun käyttö sähköisessä Hyrrä-asiointipalvelussa -opas